با مهدی پاکدل و همسرش
با مهدی پاکدل و همسرش
12 مرداد 1395 ساعت 16:37 | بازديد : 147 | نويسنده : | ( نظرات )
اين گزارش علاوه بر گفت‌وگو با مهدي پاكدل، جزئياتي درباره تازه‌‌ترين خبرها از خط مقدم نبرد با امارات بر سر ابوموسي را هم دارد.



مجله زندگی ایده آل: سال گذشته بود كه ادعاي دوباره و البته واهي امارات براي مالكيت جزيره ابوموسي با واكنش گسترده مردم ايران مواجه شد. اين ماجرا ثابت كرد بايد نبرد با امارات را جدي بگيريم. به اين ترتيب كار روي برجسته كردن مالكيت ايران بر جزيره ابوموسي در عرصه‌هاي مختلف آغاز شد. حضور مهدي پاكدل و بهنوش طباطبايي در جزيره ابوموسي يكي از آيتم‌هاي برنامه‌هاي ويژه نوروزي تلويزيون ايران بود كه با استقبال مخاطبان هم مواجه شد. البته اين پايان نبرد نيست، ظاهرا مسئولان برنامه‌ريزي مفصلي براي نبرد با امارات به وسيله چهره‌هاي سينمايي ايران دارند. اين گزارش علاوه بر گفت‌وگو با مهدي پاكدل، جزئياتي درباره تازه‌‌ترين خبرها از خط مقدم نبرد با امارات بر سر ابوموسي را هم دارد.



ابوموسي از زبان مهدي پاکدل

پيشنهاد اسم من و بهنوش براي رفتن به جزيره ابوموسي با احسان عليخاني بود. با ما تماس گرفت و گفت مي‌خواهم برنامه نوروز امسال با برنامه‌هاي قبلي‌ام متفاوت باشد. مي‌خواست كاري نو و زيبا انجام دهيم. من هم از بين پيشنهادهاي او به سفر به جزيره فكر كردم. بازخورد اين برنامه از تلويزيون هم خوب بود اما چون فضاي سفر كمي مردانه بود حضور بهنوش كمرنگ‌تر بود. به هرحال شركت در ناو جنگي و هلي‌كوپتر و تيراندازي كارهايی كاملا مردانه است و همان مسئله باعث شد مشاركت من و بهنوش در برنامه كمتر ديده شود.

آنجا بيشتر ايراني هستي!

وقتي وارد جزيره ابوموسي شدم احساس كردم در آن منطقه به ايراني بودنم بيشتر فكر مي‌كنم. وقتي در تهران يا اصفهان هستم خيلي ذهنم به وطن‌گرايي مشغول نمي‌شود شايد به اين دليل كه اين جزيره بخشي از سرزمين ماست كه قدمت طولاني دارد. خب ما در گذشته كه نبوده‌ايم هميشه شنيده‌ايم قسمت‌هايي از ايران مثل بلخ و بخارا و سمرقند و افغانستان متعلق به ايران بوده اما آنها از ايران جدا شده‌اند اما ابوموسي يك بخش از سرزمين ماست كه در زماني كه ما زنده هستيم تعدادي از كشورهاي كوچك مثل امارات ادعا كرده‌اند كه اين منطقه به آنها تعلق دارد. جالب است وقتي به آنجا وارد مي‌شوي متوجه خواهي شد كه مردم آن ايراني هستند و هنوز به ما تعلق دارد و ما به راحتي مي‌توانيم به آنجا سفر كنيم و احساس مي‌كنيم كه آنها هم‌زبان ما هستند و به خود بباليم كه آن جزيره متعلق به همه ايراني‌هاست.
جالب اين است كه مردم جزيره ابوموسي روي عرق ايراني بودن‌شان تعصب دارند. حتي طوري مي‌گويند «  بوموسي» كه حالت عربي بودن كلمه از بين برود. آنها خودشان را صددرصد ايراني مي‌دانند.

جزيره‌اي كاملا بكر

آب و هواي جزيره در فصلي كه ما به آنجا سفر كرديم عالي بود. البته مي‌گويند فقط در زمستان مي‌توان از سفر كردن به اين منطقه لذت برد درست مثل بقيه جزيره‌هاي جنوب كشورمان( كيش و قشم). ويژگي مهم و به چشم آمدني اين ناحيه بكر بودن آن است. فكر مي‌كنم زيبايي آن به خاطر بكر بودن اين جزيره است. خب ديدن ساحل‌هاي دست‌نخورده و فضاهاي دلنشين مي‌تواند هميشه دلچسب باشد.  من و همسرم بهنوش 5-4 روز مهمان اين جزيره بوديم. در اين چندروز هم انواع تفريح‌هاي هيجان‌انگيز را تجربه كرديم، يك روز به غواصي رفتم، روز ديگر هلي‌كوپترسواري، از پارگلايدر پريدم، در كنار ساحل توپ شليك كرديم اما به هرحال بايد درنظر داشت كه مساحت اين جزيره خيلي كوچك است،‌ فكر مي‌كنم يك هجدهم جزيره كيش است و قاعدتا امكانات فضاي تفريحي و خوش‌گذراني در اين منطقه وجود ندارد. باورتان نمي‌شود كه در جزيره ابوموسي فقط يك رستوران وجود دارد كه غذاي فست‌فود در آن سرو مي‌شود البته در اين رستوران غذاي دريايي هم پخته مي‌شود. دركل مي‌توان جزيره ابوموسي را با يك اتاق 30 متري مقايسه كرد (مي‌خندد). جزيره ابوموسي بخشي از سرزمين ماست و شب‌ها اگر آب و هوا خوب باشد مي‌تواني چراغ‌هاي كشور امارات را ببيني.
 همين مسئله باعث مي‌شود كه تو وطن‌پرستي‌ات را بيشتر حس كني. البته هنوز سروكله سرمايه‌گذارها در اين جزيره پيدا نشد كه در آن منطقه برج‌سازي كنند و مراكز تجاري و تفريحي بسازند تا فضايي مثل كيش و قشم ايجاد شود.

غواصي در درياي خليج فارس برايم واقعا لذت‌بخش بود. به‌خصوص كه اولين تجربه غواصي‌ام بوده. هيچ‌كدام از بچه‌هاي گروه باورشان نمي‌شد اولين‌بار است كه به اعماق دريا مي‌آيم و غواصي مي‌كنم. معتقد بودند كه خيلي خوب از پس اين كار برآمده‌ام همان‌طور كه در فيلم ديديد وقتي به دريا پريدم حسابي ترسيدم و با صداي بلند گفتم يا ابوالفضل. اگر دقت كنيد احساس ترس كاملا در چشم‌هايم موج مي‌زند چون كپسول‌هاي غواصي سنگين است و تو فكر مي‌كني هرلحظه به كف دريا مي‌رسي ولي داخل آن كپسول‌ها پر شده از اكسيژن و كمك مي‌كند روي آب بماني. بعد از چند دقيقه كم‌كم احساس آرامش مي‌كني و خيالت راحت مي‌شود. به هرحال تو مي‌تواني با كپسول 50كيلويي خودت را وفق دهي.



جواد نوروزبيگي : به هیچ عنوان جزیره ابوموسی را از دست نمی دهیم

ادعاهاي بي‌اساس و البته گاه و بيگاه برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس درباره مالكيت جزاير ابوموسي از آن دست اتفاقاتي است كه گرچه پوچ بودنش اظهرمن‌الشمس است اما به هر حال خون هر ايراني را به جوش مي‌آورد. ايراني جماعت اما آنقدر به ذره ذره خاكش بها مي‌دهد كه به طرق مختلف دفاع از تماميت ارضي كشورش را به رخ همه دنيا بكشد اين بار و البته دقيقا در همين راستا اين هنرمندان سينما و تلويزيون هستند كه آستين‌ها را بالا زده و دست به كار شده‌اند. فرياد زدن هميشه ايراني بودن جزاير ابوموسي حالا در سينما و تلويزيون و البته در قاب هنرمندان اين صنف به تصوير كشيده مي‌شود. جواد نوروزبيگي، تهيه‌كننده فيلمي است كه همه لوكيشن‌هاي آن در جزيره ابوموسي تصويربرداري خواهد شد. در همين رابطه با او گفت‌وگو كرديم و از چند و چون كار پرسيديم.

تا به حال فيلمي در ابوموسي ساخته نشده بود

جزيره ابوموسي بخشي از كشور ماست كه در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني به آن پرداخته نشده است. اهالي آن جزيره مثل ما درگير مسائل روزمره‌اي هستند كه تا به حال از آن صحبت نشده بود. وقتي قصه را خواندم فورا تصميم به ساخت آن گرفتم. داستان چند نوجوان كه قصد دارند به حرم امام رضا(ع) بروند. فكر كردم خوب است كه اين قصه در جزيره ابوموسي اتفاق بيفتد؛ جايي كه لوكيشن‌هاي زيبا و بكري دارد.

در «آخرين نفر» مردم با جزيره آشنا مي‌شوند

موضوع داستان ما قبلا جزيره ابوموسي بود. قصه ما نياز به مساحت و لوكيشن‌هاي مختلف نداشت و لوكيشن‌ اصلي همان خود جزيره است. خب اتفاقات داستان باعث مي‌شود مردم با جزيره ابوموسي آشنا شوند. دوست دارم فيلم« آخرين نفر» ابعاد بين‌المللي پيدا كند. معمولا سعي كرده‌ام بيشتر كارهايم اكران خارج از كشور هم داشته باشد. براي آخرين نفر هم تلاشم را انجام مي‌دهم.

بهترين جا براي زندگي

گرماي اين فصل جزيره واقعا نفسگير است اما وقتي مجبور هستي كاري را انجام دهي بايد تحملت بيشتر شود. وقتي براي اولين‌بار به جزيره ابوموسي رفتم باورم نمي‌شد در كشور ما چنين فضاي زيبا و طبيعت دست‌نخورده‌اي وجود داشته باشد. يك جزيره كه چه از لحاظ زيبايي و چه از لحاظ ايجاد آرامش چيزي كم ندارد حتي آب و هواي جزيره ابوموسي با اينكه گرم و شرجي است، لذتبخش است. از نظر من اين جزيره يكي از بهترين مكان‌ها براي زندگي است.

ابوموسي پاره تن ماست

فكر مي‌كنم جزيره ابوموسي پاره‌اي از تن ماست. قسمتي از كشور ما كه كشورهاي ديگر مي‌خواهند به آن دست پيدا كنند اما ما آنقدر دوستش داريم كه اجازه نمي‌دهيم كسي نگاه چپ به آن بيندازد. جالب اين است كه مردم جزيره ابوموسي چه اهل تسنن و چه اهل تشيع آن عاشق محل زندگي‌شان هستند و حاضر نيستند به هيچ عنوان آن را به دست بيگانه بسپارند.


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








قدرتمند ترین پکیج رپورتاژ و بک لینک

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
ساخت وبلاگ
اپلود عکس
آپلود عکس با لینک مستقیم
دانلود سریال ایرانی طنز
خرید ساعت مچی
هاست ارزان | خرید هاست
طراحی سایت در تبریز
دانلود رمان

خرید کانکس مسکونی
کسب درآمد اینترنتی
چت روم
ثبت شرکت
ثبت شرکت در کرج
خرید بک لینک ارزان
طراحی سایت در کرج
چت روم
قاصدون

خرید ژل امیزشی
دانلود رمان عاشقانه
تایتان چت
دانلود فیلم ایرانی با لینک مستقیم
جملات زیبا از بزرگان | جملات مفهومی
دانلود کلیپ خارجی
اخبار حوادث
مجله زیبایی بانوان
مجله اینترنتی مد
والپیپر های زیبا
دانلود فیلم ایرانی
دانستنی های پزشکی
جملات عاشقانه | عکس های عاشقانه
انجم تفریحی حد و حدود
اس ام اس مناسبتی
دانلود برنامه آشپزی اندروید
دانستنی های جنسی | آموزش روابط زناشویی
مجله تفریحی و سرگرمی
جملات عارفانه | جملات درمورد خدا
دکوراسیون داخلی ایرانی
دانلود آهنگ ایرانی غمگین
دانلود نرم افزار اندروید جدید
مجله تفریحی سرگرمی خر تو خر
آموزش طراحی سایت
دانلود بازی اندروید دخترانه
قران انلاین
طراحی سایت در تبریز
دانلود آهنگ ایرانی
سایت تخصصی ماشین
آبادان نیوز
الوان وب
دانلود اهنگ جدید
چت روم
بیت کوین
چت روم
گالری مدل لباس کودک
فال و طالع بینی
زیست پلاس - مرجع جامع کنکوریها
دانلود آهنگ جدید ایرانی
خرید ساعت کاسیو
علی چت
جوک 19
پایگاه خبری سهامدار نیوز
وایبر سافت
آنتیک موزیک
مجله تفریحی غزاله چت
مجله سرگرمی آلاله چت
خدمات بلاگ | url shortener service
خرید بک لینک
دانلود عکس متن دار با کیفیت HD
مجله تفریحی سرگرمی فانیا
دانلود موزیک پاپ ایرانی
مجله اتو چت
رویا طرح
زرنا نیوز
مجله امگا چت
طنز بازار
شلیل چت
پورتال محیا چت
درهاج چت
چت ایمیل

اف سی بی چت
ابتین چت
مکس نیوز
گلچین 98
مجله فان گپ
پورتال ماهان چت
چت تاپ
نانسی چت
نوز چت
شیدا چت
بزرگترین سایت مرجع ماشین
چت نشین
سلکت موزیک | دانلود آهنگ پاپ
شطرنج اراک
دروغ چت
فروش محصولات ورزشی | ایران پولار
سایت پیچک چت
اسکای پاتوق
افسون چت
محبت چت
سایت تفریحی 200 لاو
باکس نیوز
مجله پارسا گپ
دانلود فیلم و سریال
نوا گیم - دانلود بازی کامیپوتر کم حجم
پی فور فیلم
دانلود والپیپر
جدیدترین عکس های هنرمندان و مد لباس

چت ققنوس
آرال چت
همراه چت
ماه پری چت
بهاره چت
تفریحی چت
پارسینا چت
بروز موزیک
آبنباتی چت
تمدن ها
برترین ها
شارژ0
خونه تو
عشق اول چت
نانو چت
هیدن چت
چت نت
سیاهی چت
کوه چت
رهام چت
چت نو
عشق ابدی
فروشگاه اینترنتی
او موزیک
دانلود کلیپ جدید | عکس خفن
چت ماتیار
پورتال با ما
آنیلا چت
پورتال رومنا
فور چت
دانلود رایگان
آزران دانلود
دانلود فیلم و سریال
پرنس چت
فرار چت
پورتال آرمین
پارسینا چت
پورتال همدان
چت تاپ ناب
فروش بک لینک
تهران روم
تاپ رمان
پورتال برف
سایت ره گوی
قالب وبلاگ

http://www.saclongchamp--pascher.fr/
http://buyviagransa.com/