بهترین مارک لپ تاپ چیست؟؟؟
بهترین مارک لپ تاپ چیست؟؟؟
13 مرداد 1395 ساعت 7:19 | بازديد : 123 | نويسنده : | ( نظرات )
 آیا شما هم در انتخاب بهترین مارک لپ تاپ دچار تردید شدید ؟  نگران نباشید . تعداد شرکت هایی که به تولید لپ تاپ های با کیفیت مشهور هستند زیاد نیستند . اگر همین الان دارید به شرکت های تولید کننده لپ تاپ فکر می کنید احتمالا این برندها به ذهنتون می رسه : Dell , Apple , Toshiba , HP , ASUS,Sony و یا Acer . در مورد این برندها نمی توان شک کرد چون همه این مارک ها جزء بهترین تولید کنندگان لپ تاپ در دنیا هستند و شما تقریبا چاره ای جز خرید این برند ها ندارید .
  حقیقت امر اینه که تو سال ۲۰۱۳ دیگه برند و مارک برای لپ تاپ خیلی مسئله مهمی نیست ، وقتی همه شرکت ها قطعات مورد نیاز برای تشکیل یک وسیله الکترونیکی رو مجبورند که از چند تا شرکت تولید کننده مثل اینتل و سامسونگ بخرند و مونتاژ این قطعات رو به شرکت های چینی بسپارند پس خیلی نمی تونه تکنولوژی ساخت این لپ تاپ ها با هم فرق بکنه . با نگاهی به برخی ویژگی ها در لپ تاپ ها می تونیم نتیجه معقولی بگیریم .
 
نرم افزار لپ تاپ :
در حال حاضر تمام لپ تاپ های دنیا به غیر از لپ تاپ های شرکت اپل یعنی مک بوک پرو و مک بوک ایر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند ، اپل هم سیستم عامل مک رو برای لپ تاپ های خودش طراحی کرده که به درد برخی افراد خاص می خوره و از اونجایی که پایه نرم افزاری در کامپیوتر ها ، ویندوز بوده ، کمتر کسی می تونه با سیستم عامل های دیگه مثل لینوکس و یا مک کار کنه . پس تا اینجا غیر از لپ تاپ های اپل ، تمام لپ تاپ ها از ویندوز استفاده می کنند . ضمنا الان اگه لپ تاپ بخرین ، البته مدل های جدید رو ، می بینید که به طور پیش فرض یا سیستم عامل اوبانتو نصبه یا ویندوز سون ۶۴ بیتی . این یعنی اینکه لپ تاپ های جدید همشون از سیستم عامل های ۶۴ بیتی پشتیبانی می کنند و می تونند سرعت بیشتری رو در اختیار کاربر قرار بدهند .
 
سخت افزار لپ تاپ :
امروزه تقریبا تمام لپ تاپ ها با یک کانفیگ سخت افزاری استاندارد و مشخص طراحی می شوند . چرا ؟ چون باید قابلیت اجرای نرم افزارهای سنگین و تخصصی رو داشته باشند . پردازنده سری core اینتل ، رم ۴ گیگ به بالا ، هارد ۵۰۰ گیگا بایت به بالا ، گرافیک ۲ گیگ به بالا ، عمر باتری ۵ ساعت به بالا و … اینها همه مشخصات لپ تاپی است که از سال ۲۰۱۱ به بعد طراحی شده و می شود .
 
واقعیت اینه که هر شرکت تولید کننده لپ تاپ در دنیا ، چند نمونه لپ تاپ خوب و مناسب با کانفیگ امروزی داره تا در رقابت با دیگر شرکت ها عقب نمونه . با این احتساب از نظر سخت افزاری خیلی از لپ تاپ ها با هم فرق چندانی نمی کنند .
 
اما با همه این حرف ها که بیشتر به سمت عدم تفاوت لپ تاپ ها با یکدیگر گرایش داشت ، لپ تاپ هایی هستند که با اضافه کردن یک قابلیت سخت افزاری می تونند از بقیه لپ تاپ ها بهتر باشند . برای مثال لپ تاپ های اپل با وجودحافظه های SSD  که تکنولوژی مبتنی بر فلش رو دارند ، می تونند سرعت بیشتری رو در نقل و انتقال اطلاعات ارائه بدهند . ضمن اینکه سر و صدای کمتر رو هم بوجود میارن و احتمال خرابی اونها نسبت به هاردهای HDD کمتره . چون قسمت مکانیکی در هارد های SSD وجود ندارد .
 
به هر حال اگر الان می خواهید لپ تاپ بخرید خیلی درگیر مارک آن نشوید . به همین منظور من پستی رو در علم فردا منتشر کردم با عنوان حقایقی مهم تر از مارک لپ تاپ که پیشنهاد می کنم حتما بخونید . شاید دید شما هم نسبت به خرید لپ تاپ عوض بشه .
 
من قبول دارم که مارک با مارک متفاوته اما باور کنید الان دیگه همه شرکت ها فهمیدند که چه نوع لپ تاپی باید طراحی کنند . سال ۲۰۱۳ همه می دونن پول چیه ، همه میدونن مدیریت چیه ، همه می دونن چطور یک محصول رو معرفی و تبلیغ کنند .
 
اما تفاوت اصلی بین مارک ها و ریشه این که بعضی ها می گن این مارک خوبه و اون مارک بده در چیه ؟
 
این قضیه بستگی به یه سری موارد داره . مثلا یه شخصی لپ تاپ دل داره و از این لپ تاپ فقط برای اینترنت یا نگاه کردن فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده میکنه . بعد از ۵ سال با همین رویه احتمال اینکه اتفاق بدی برای لپ تاپ بیفته خب خیلی کمه . یکی دیگه همون لپ تاپ دل رو داره و باهاش صبح تا شب بازی می کنه و کارهای گرافیکی سنگین انجام میده و با این رویه احتمال خرابی کارت گرافیک و دیگر اجزا کم نیست . پس به نظر من نحوه استفاده از لپ تاپی که دست شماست ، در ایجاد ذهنیت منفی و مثبت نسبت به اون مارک در ذهن شما نقش زیادی رو ایفا می کنه .
 
ضمن اینکه یه مسئله دیگه هم وجود داره : اگر خرابی لپ تاپ dell زیاده ، دلیلش اینه که دست مردم دل زیاده . شاید اگر همین تعداد لپ تاپ سونی دست مردم بود ، شاهد خرابی های بیشتری از این مدل لپ تاپ هم بودیم .
 
مسئله بعدی اینکه شرکت سونی از ابتدا در ایران سابقه خوبی داشته و داره ، همیشه برند خوبی برای لپ تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی بوده . شرکت اپل هم که چند وقتی است به این شکل به ایران نفوذ کرده و تا همین ۲ – ۳ سال پیش هم خیلی ها نمی دونستن مک بوک چیه .
 
مسئله مهم تر ، نحوه تبلیغات شرکت هاست . به قول دوستم که میگه با تبلیغات درست و حسابی میشه جوراب سوراخ رو حتی گرون تر از جوراب سالم فروخت . برخی شرکت ها به قدری خوب تبلیغ می کنند که حس خوبی به آدم منتقل میشه .
 
برخی مارک ها چون در ایران جا نیفتاده حالا به هر دلیلی ، شاید لپ تاپ های خوبی باشند اما مردم روی خوشی به آنها نشان نمی دهند . مثل لپ تاپ های Acer و توشیبا و Lenovo  .
 
مارک لپ تاپ اپل :
خب گرون ترین لپ تاپ های دنیا از آن شرکت اپل هست . مک بوک پرو و مک بوک ایر که مک بوک پرو همونطور که از اسمش پیداست حرفه ای تر و قوی تر از مک بوک ایر ساخه میشه . سیستم عامل این مک بوک ها Mac هست که اختصاصی اپل به شمار میره . معمولا کار با سیستم عامل مک سخت و آزار دهنده است مخصوصا برای کسانی که با ویندوز کار می کنن و عادت کردن . چون نرم افزارهایی که برای ویندوز ارائه شده معروف ترن ، آموزش های زیاد و به هر زبونی در اینترنت واسشون پیدا میشه و کلی مزیت دیگه . معمولا افرادی که به کلاس کاری و همچنین منحصر به فرد بودن فکر میکنن سراغ اپل میرن . ضمن اینکه خب سرعت و کیفیت عالی مک بوک ها رو هم نمیشه نادیده گرفت .
 
مارک لپ تاپ سونی :
مارک سونی به دلیل خوش نام بودن و همچنین استفاده از مواد اولیه با کیفیت ، معمولا قیمتی بالاتر از همه مارک ها غیر از اپل داشته و داره . کیفیت کیبورد ، نمایشگر ، وب کم و… در لپ تاپ های سونی مشهوده اما این مسئله به این معنی نیست که لپ تاپ دیگه بدرد نمی خورن . اگه قصد خرید لپ تاپی محکم و پدر مادر دار خرید و همچنین به کلاس کاری هم فکر میکنید و البته پول کافی دارید سونی گزینه بسیار مناسبیه . اما این فکر رو هم از سرتون بیرون کنید که لپ تاپ های دیگه از نظر سخت افزاری به سونی نمی رسن چون معمولا با پولی که می تونید یک لپ تاپ سونی مثلا پردازنده core i5 بگیرید می تونید لپ تاپ لنوو ، فوجیتسو ، ایسر و … رو با پردازنده قوی core i7 و گرافیک قوی تر بخرید .
 
مارک لپ تاپ ایسوس :
یکی از خوش نام ترین لپ تاپ های موجود در ایران و جهان همین ایسوس هست . تکنولوژی های خاص و ناب در لپ تاپ های ایسوس به وضوح دیده میشه . هرچند خیلی ارزون نیست اما واقعا ارزش خریدن رو داره . لپ تاپ هایی شیک و دلربا با قیمتی متوسط نسبت به لپ تاپ های دیگه . در مورد لپ تاپ های ایسوس و سری های مختلف لپ تاپ ایسوس پست " لپ تاپ ایسوس سری N,K,U,X,S، مشخصات انواع لپ تاپ ایسوس ” رو بخونید .
 
مارک لپ تاپ لنوو :
در حق لپ تاپ های لنوو واقعا اجحاف شده . دلیلش اینه که مارک لنوو فعلا خیلی جا نیفتاده در حالی که لنوو جزء برترین شرکت های دنیا در زمینه تولید لپ تاپ هست . لپ تاپ های لنوو نسبت به سخت افزاری که دارن قیمت فوق العاده مناسبی دارن که همین مسئله باعث فروش بی سابقه لپ تاپ های لنوو در بازار شده . اشتباه نکنید ، اگر لپ تاپ با قیمت مناسب و کاربری خوب می خواید لنوو می تونه یکی از بهترین گزینه ها باشه . پیشنهاد میکنم پست ”بررسی انواع لپ تاپ لنوو و شناسایی آنها از روی مدل ” رو بخونید .
 
مارک لپ تاپ سامسونگ :
سامسونگ هم که همیشه تفکرش اینه که ارزون می فروشم و به همه می فروشم و به نظر من تو این مسئله موفق بوده . لپ تاپ های سامسونگ بیشترشون نمایشگرهای مات دارن که در بسیاری موارد واقعا خوبه . ضمن اینکه مثل لنوو نسبت به کانفیگ سخت افزاری قیمت بسیار مناسبی داره .
 
مارک های دیگه مثل فوجیتسو ، ایسر ، msi ، دل و … همشون خوب و بد دارن . فوجیتسو لپ تاپ داره همه جوره خوبه اما خب قیمتش هم بالاست یا مثلا لپ تاپ ایسر Aspire v5 واقعا لپ تاپ خوبیه اما حدود ۴ میلیون به بالاست . می خوام بگم موقع خرید لپ تاپ باید به خیلی مسائل دقت کرد و همه چیز به مارک لپ تاپ مربوط نمیشه . این رو از این جه می گم که خیل عظیمی از مردم فقط با تکیه بر مارک لپ تاپ اونو می خرن دیگه کاری با قطعات داخلیشو یک سری مسائل دیگه ندارن . مثلا همه لپ تاپ های سونی که خوب نیست که برادر من . شاید لپ تاپ سونی باشه اما گرافیک یا پرازنده قدیمی داشته باشه پس حواستون رو جمع کنید .
 
نتیجه گیری :
 
همه مارک های موجود در بازار لپ تاپ خوب و بد دارند . در واقع شرکت ها برای در اختیار گرفتن تمام سلایق و بودجه ها ، مدل های متنوعی رو تولید کردند . شما باید به جیب خودتون و همچنین سلیقه و نوع کاربری تون از لپ تاپ نگاه کنید . باید ببینید از جون یه لپ تاپ چه می خواهید . برای مثال ، ایسوس یه لپ تاپ داره که الان مفتش هم گرونه اما سری zenbook هم داره که با آدم حرف میزنه . اما با همه این حرفها ،‌ شرکت های لنوو ، دل ، اپل ، سونی ، ایسوس و hp ، مدل های خوبی رو تولید می کنند و تمرکز خوبی هم روی لپ تاپ دارن . شما می تونید از بین این برندها یکی رو که دوست دارید و به وضعیت مالی شما آسیب نمی زنه روانتخاب کنید و دیگر نگران و پشیمون نشوید . تفاوت ها بیشتر در ظاهر لپ تاپ و امکانات جانبیه !


|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0


مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








قدرتمند ترین پکیج رپورتاژ و بک لینک

منوي کاربري


عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نويسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تبلیغات متنی
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
ساخت وبلاگ
اپلود عکس
آپلود عکس با لینک مستقیم
دانلود سریال ایرانی طنز
خرید ساعت مچی
هاست ارزان | خرید هاست
طراحی سایت در تبریز
دانلود رمان

خرید کانکس مسکونی
کسب درآمد اینترنتی
چت روم
ثبت شرکت
ثبت شرکت در کرج
خرید بک لینک ارزان
طراحی سایت در کرج
چت روم
قاصدون

خرید ژل امیزشی
دانلود رمان عاشقانه
تایتان چت
دانلود فیلم ایرانی با لینک مستقیم
جملات زیبا از بزرگان | جملات مفهومی
دانلود کلیپ خارجی
اخبار حوادث
مجله زیبایی بانوان
مجله اینترنتی مد
والپیپر های زیبا
دانلود فیلم ایرانی
دانستنی های پزشکی
جملات عاشقانه | عکس های عاشقانه
انجم تفریحی حد و حدود
اس ام اس مناسبتی
دانلود برنامه آشپزی اندروید
دانستنی های جنسی | آموزش روابط زناشویی
مجله تفریحی و سرگرمی
جملات عارفانه | جملات درمورد خدا
دکوراسیون داخلی ایرانی
دانلود آهنگ ایرانی غمگین
دانلود نرم افزار اندروید جدید
مجله تفریحی سرگرمی خر تو خر
آموزش طراحی سایت
دانلود بازی اندروید دخترانه
قران انلاین
طراحی سایت در تبریز
دانلود آهنگ ایرانی
سایت تخصصی ماشین
آبادان نیوز
الوان وب
دانلود اهنگ جدید
چت روم
بیت کوین
چت روم
گالری مدل لباس کودک
فال و طالع بینی
زیست پلاس - مرجع جامع کنکوریها
دانلود آهنگ جدید ایرانی
خرید ساعت کاسیو
علی چت
جوک 19
پایگاه خبری سهامدار نیوز
وایبر سافت
آنتیک موزیک
مجله تفریحی غزاله چت
مجله سرگرمی آلاله چت
خدمات بلاگ | url shortener service
خرید بک لینک
دانلود عکس متن دار با کیفیت HD
مجله تفریحی سرگرمی فانیا
دانلود موزیک پاپ ایرانی
مجله اتو چت
رویا طرح
زرنا نیوز
مجله امگا چت
طنز بازار
شلیل چت
پورتال محیا چت
درهاج چت
چت ایمیل

اف سی بی چت
ابتین چت
مکس نیوز
گلچین 98
مجله فان گپ
پورتال ماهان چت
چت تاپ
نانسی چت
نوز چت
شیدا چت
بزرگترین سایت مرجع ماشین
چت نشین
سلکت موزیک | دانلود آهنگ پاپ
شطرنج اراک
دروغ چت
فروش محصولات ورزشی | ایران پولار
سایت پیچک چت
اسکای پاتوق
افسون چت
محبت چت
سایت تفریحی 200 لاو
باکس نیوز
مجله پارسا گپ
دانلود فیلم و سریال
نوا گیم - دانلود بازی کامیپوتر کم حجم
پی فور فیلم
دانلود والپیپر
جدیدترین عکس های هنرمندان و مد لباس

چت ققنوس
آرال چت
همراه چت
ماه پری چت
بهاره چت
تفریحی چت
پارسینا چت
بروز موزیک
آبنباتی چت
تمدن ها
برترین ها
شارژ0
خونه تو
عشق اول چت
نانو چت
هیدن چت
چت نت
سیاهی چت
کوه چت
رهام چت
چت نو
عشق ابدی
فروشگاه اینترنتی
او موزیک
دانلود کلیپ جدید | عکس خفن
چت ماتیار
پورتال با ما
آنیلا چت
پورتال رومنا
فور چت
دانلود رایگان
آزران دانلود
دانلود فیلم و سریال
پرنس چت
فرار چت
پورتال آرمین
پارسینا چت
پورتال همدان
چت تاپ ناب
فروش بک لینک
تهران روم
تاپ رمان
پورتال برف
سایت ره گوی
قالب وبلاگ

http://www.saclongchamp--pascher.fr/
http://buyviagransa.com/